Handbags & Closets: Kenapa Memilih Caliph Sunnah?

Monday, November 2, 2015

Kenapa Memilih Caliph Sunnah?


Baru baru ni semasa sidang media memperkenalkan Mia Sara sebagai Duta Rasmi Caliph Sunnah Supplement for Kids ada wartawan bertanya kepada saya, kenapa saya keluarkan Jus Caliph Sunnah Supplement for Kids.
.
Jawapan sy, kerana saya seorang Bapa di zaman baru yang mempunyai anak lelaki berusia 3 tahun bernama Riedzki dan risau tabiat pemakanannya.
Riedzki melengkapkan fasa terbaik susuan ibu selama 3 tahun, alhamdulillah. Dalam tempoh susuan itu, tak banyak vitamin atau supplemen tambahan yg sy berikan kpd dia, tetapi saya tak risau, kerana saya yakin, segala khasiat dan nutrien telah terdapat didalam susu ibu.
.
Tetapi setelah 3 tahun, bila mana dia berhenti menyusu kerana ibunya hamil anak kedua kami.
Bermula saat itu, dia hanya minum susu kotak, air coklat, nasi putih, ayam goreng, ais krim, gula gula, keropok dan pelbagai makanan ringan yg lain. Saya gagal memujuk Riedzki untuk makan sayur, minum susu formula, minum madu, makan kismis dan kurma.
.
Mungkin saya tak bijak menangani masalah anak seperti ini.
.
Sehinggalah 1 hari, setelah berbincang dgn rakan niaga di kilang beliau yg bertaraf GMP serta memenuhi piawaian KKM dan JAKIM, saya menyuarakan hasrat utk mengeluarkan jus formula ekslusif yg khusus utk kanak kanak yg boleh membantu tumbesaran, antibodi, kecergasan dan kecerdasan minda mereka.
.
Setelah beberapa kajian, kami memutuskan utk menggunakan buah buahan Sunnah seperti Kismis, Kurma, Madu, Buah Tin, Delima dan tambahan Aprikot, Minyak Ikan ( Omega 3 & Omega 6 ). Bahan bahan ini memang sudah terbukti keberkesanannya terhadap kanak kanak.
.
Setelah siap diformulasikan, saya beri kepada Riedzki utk mencuba, malangnya dia menolak. Kurang enak katanya, jadi kami beberapa kali membuat formulasi baru sehingga lah Riedzki minum sehingga menjilat sudu.
.
Setelah seminggu, sy mula nampak kesan kpd Riedzki, dia makin bijak menyusun kata kata dan kelihatan lebih bertenaga. Alhamdulillah, dgn izin Allah.
.
Dan yg paling saya rasa gembira ialah, saya tak perlu terlalu risau lagi Riedzki kekurangan nutrisi dengan harapan dia mendapat nutrien yg seimbang dengan mengamalkan Jus Caliph.
.
Dengan izin Allah jaga, walaupun Riedzki pasti ikut kemana sahaja saya pergi, dia sangat jarang jatuh sakit. Sekali Sekala tu biasalah.
.
Setelah Jus Caliph diperkenalkan February lalu, telah lebih 300,000 botol terjual di seluruh negara dan kebanyakkannya ialah pembelian ulangan oleh ibu bapa yg berpuas hati dengan kebaikkan Jus Caliph. Terima kasih kepada mereka.
.
Jadi, saya sebagai Bapa yang gembira dengan kecergasan dan kecerdasan seorang anak amat menyarankan kepada ibu bapa di luar sana untuk mencuba Jus Caliph Sunnah Supplement sebagai makanan tambahan kepada anak anak anda.
sms/whatsapp < caliph> ke 017 240 4006
sms/whatsapp < caliph > ke 017 240 4006
* sms/whatsapp segera untuk tawaran diskaun dan hadiah percuma.

No comments:

Post a Comment